Het normale leven - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Sanne Oegema - WaarBenJij.nu Het normale leven - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Sanne Oegema - WaarBenJij.nu

Het normale leven

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

04 September 2015 | Denemarken, Roskilde

Hoi allemaal!!

Voordat ik deze blog ging schrijven, bekeek ik even mijn laatste blog. Wat ik toen heb geschreven lijkt al weer zo ver weg. Toch ben ik hier nog minder dan vier weken. Aanstaande maandag woon ik echt een maand in Denemarken! Inmiddels heb ik een Deens burgernummer en een Deense zorgpas, dus Denemarken voelt steeds meer als het land waar ik nu woon. Ook heb ik recht op Deens lessen, omdat ik nu burger van Denemarken ben. Ik hoop binnenkort de lessen te volgen, dat lijkt me super leuk!

Afgelopen twee weken heb ik school gehad. Toch is elke dag anders, ondanks dat ik lessen volg. In Nederland lijken de dagen op elkaar wanneer ik school heb. Hier is dat anders. Ik ben student en aan de andere kant onderneem ik graag dingen om Denemarken te leren kennen. Elke dag beleef en leer ik weer nieuwe dingen en het switchen van taal begint nu ook wat te wennen. Tot nu toe beleef ik mijn avontuur in Denemarken met een grote glimlach op mijn gezicht en geniet ik van alle momenten van de dag.

Ik probeer het leven dat ik Nederland leidde beetje voor beetje op te pakken en toe te passen in mijn leven hier in Denemarken. Ik heb bijvoorbeeld een zwemkaart gekocht om lekker te trainen in het zwembad en daarna te genieten van de sauna ;)

Ook heb ik een leuke kerk gevonden waar ik nu inmiddels al twee keer naar toe ben gegaan. De mensen hebben me super lief ontvangen en proberen me te helpen waar nodig. Daarnaast vertalen steeds verschillende mensen voor mij de dienst, zodat ik toch wat mee kan krijgen van de dienst. Soms herken ik de liedjes en zing ik hard in het Nederlands mee, haha! Ik krijg verschillende uitnodigingen om bij mensen thuis te eten, echt super vet!! Zo leer ik de mensen kennen en ook een stukje van de Deense cultuur!

De school is voor de studenten deze week begonnen en overal is dit te merken. De campus is niet meer uitgestorven, de treinen zijn voller en in stad zie je overal studenten. Gezellig dat er nu weer wat meer mensen zijn. Vandaag wordt de aftrap van het semester gehouden met een groot semesterfeest, ben benieuwd!

Gisteren ben ik gezellig met een paar Spaanse meiden en een Belg de toerist gaan uithangen in ‘ons’ land! We hebben een bezoek gebracht aan Hilesød en Helsingor. Hier waren twee mooie kastelen te vinden, waar we leuk door de gangen van het kasteel konden dwalen. In Fredriksborg kasteel was zelfs een grote kerk te vinden, dat was ook gelijk het oudste gedeelte van het kasteel en daarna hebben ze het kasteel steeds meer uitgebreid. Het was een hele gezellige dag.

Voor zover een kleine impressie van al mijn avonturen hier!

Groetjes,
Sanne

  • 04 September 2015 - 23:11

    Denice Hofstra :

    Lieve sanne,
    Wat leuk om zo even mee te lezen en mee te genieten van je avonturen.
    Gaaf Hoe je je er in stort en wat je allemaal mee maakt. Wat een ervaring!
    Geniet!!

    Liefs Denice

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Roskilde

Denemarken

Minor Children at Risk - University of Sjaeland Roskilde

Recente Reisverslagen:

19 December 2015

Vi ses Danmark

31 Oktober 2015

Over de helft.

14 September 2015

Mijn impressie na 35 dagen Denemarken

04 September 2015

Het normale leven

22 Augustus 2015

School!!
Sanne

Actief sinds 03 Aug. 2015
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 5256

Voorgaande reizen:

13 Februari 2017 - 13 Februari 2018

Nieuw-Zeeland

10 Augustus 2015 - 23 December 2015

Denemarken

Landen bezocht: