Over de helft. - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Sanne Oegema - WaarBenJij.nu Over de helft. - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Sanne Oegema - WaarBenJij.nu

Over de helft.

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

31 Oktober 2015 | Denemarken, Roskilde

Hallo allemaal!!

Ik schrik er haast van dat het al weer meer dan anderhalf maand is dat ik voor het laatst een blog heb geschreven. Hoog tijd voor een nieuwe dus! Inmiddels ben ik al weer over de helft… De tijd vliegt hier enorm. Op dit moment ben ik bezig om module 2 af te sluiten dmv een verslag en een presentatie die a.s. donderdag heb. Altijd wel weer spannend, maar op zich had deze minor niet veel uitdaging voor mij. Ik hoop dat de volgende minor wat meer uitdagende en nieuwe onderwerpen heeft!

Afgelopen donderdag heb ik Magnoliagården in Hårlev bezocht. Magnoliagården is een behandelcentrum voor kinderen met sociale problemen tussen de 6 à 18 jaar. Er zijn drie woningen waar ongeveer 6 à 9 kinderen wonen. Op de groep staan 3 pedagogen, wat wel een enorme luxe is. De achtergrond van de kinderen gaat vaak gepaard met mishandeling, misbruik, verwaarlozing. De kinderen komen in Magnoliagården wonen voor behandeling die vaak uit veel structuur bestaat en gericht is om de kinderen weer in de maatschappij te krijgen. Daarnaast proberen ze het leven voor de kinderen zo ‘normaal’ mogelijk te maken door ze aan te melden voor sportclubs, als ze dat leuk lijkt. Verder is het cool als een kind naar een ‘normale school’ mag, sommige kinderen volgen eerst school op het terrein zelf omdat ze daar meer baat bij hebben. Verder was er een enorm speelterrein, met grote glijbaan en een heel groot geasfalteerd voetbalveld!!
Ik keek me ogen uit, echt heel tof. Het had enorm veel overeenkomsten met mijn stageplek van vorige jaar. Dezelfde doelgroep en ook dezelfde aanpak en omgang met de ouders.

Verder volg ik nu Deense lessen en ik moet zeggen dat het leren van de woorden niet moeilijk is, maar het uitspreken van de woorden is voor mij het grootste probleem. Het zijn allerlei klanken die ik denk goed uit te spreken, maar de Denen hebben daar een andere mening over ;) Maar ik ga mijn best doen om een gesprekje te kunnen in het Deens! De beste plaats voor mij om te hoeven is in de kerk en in de jeugdgroep van de kerk. De jongeren proberen me te helpen met me uitspraak dus dat scheelt weer een stuk!!

Belangrijk voor mij was ook dat mijn ouders mij hebben opgezocht en ook Lotte was hier vorige week!! Wat was het leuk dat ze hier waren en ik hun mijn leventje hier kon laten zien. Nu weten ze toch iets meer waar ik het over heb en ze hebben er een beeld bij. Met mijn ouders heb ik ook door Denemarken getourd, wat een mooi land is het!! We zijn in het zuiden van Sjaeland geweest en dan via de westkust weer omhoog en een mooi gebied daar. Tuurlijk heb ik een rondleiding gegeven in Roskilde en Kopenhagen. Echt tof dat ze waren. Toch is het ook weer gek dat het voorbij is. Ik heb er lang naar mijn bezoek uitgekeken en nu is er even niks meer om naar uit te kijken, behalve dan natuurlijk dat ik naar huis ga! Alleen m’n leven hier is tof, dus ik denk nog lang niet aan afscheid nemen!

Dus weer een kleine update over me leven hier! Allemaal fijn weekend gewenst!

Venlig hilsen,
Sanne

  • 31 Oktober 2015 - 14:58

    Deepa:

    Dat klinkt inderdaad als een interessant bezoek! Er komen vast nog wel weer dingen om naar uit te kijken, de helft is 'nog maar' voorbij :P Veel plezier!

  • 01 November 2015 - 14:53

    Els Tolsma:

    Lieve Sanne,

    Fijn, om je verslag weer te lezen.

    We wensen je weer een hele goede week toe!

    Succes met de studie en je Deense les.

    Liefs, pake en beppe.

  • 03 November 2015 - 14:06

    Opa:

    Hoi Sanne,

    Leuk stukje heb je geschreven, interessante studie heb je.
    Ik geloof dat je het ook al van pappa hebt gehoord, maar
    met een beetje geluk, kom ik je in december met je ouders
    opzoeken. Maar dan moet het weer wel meezitten.

    Groetjes Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Roskilde

Denemarken

Minor Children at Risk - University of Sjaeland Roskilde

Recente Reisverslagen:

19 December 2015

Vi ses Danmark

31 Oktober 2015

Over de helft.

14 September 2015

Mijn impressie na 35 dagen Denemarken

04 September 2015

Het normale leven

22 Augustus 2015

School!!
Sanne

Actief sinds 03 Aug. 2015
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 5263

Voorgaande reizen:

13 Februari 2017 - 13 Februari 2018

Nieuw-Zeeland

10 Augustus 2015 - 23 December 2015

Denemarken

Landen bezocht: