Mijlpaal: Drie maanden in Nieuw-Zeeland!! - Reisverslag uit Titirangi, Nieuw Zeeland van Sanne Oegema - WaarBenJij.nu Mijlpaal: Drie maanden in Nieuw-Zeeland!! - Reisverslag uit Titirangi, Nieuw Zeeland van Sanne Oegema - WaarBenJij.nu

Mijlpaal: Drie maanden in Nieuw-Zeeland!!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

15 Mei 2017 | Nieuw Zeeland, Titirangi

Hoi allemaal!

De weken vliegen voorbij en vandaag realiseerde ik mij dat ik nu precies DRIE maanden in dit mooie land leef. Dat vraagt ook om wat reflectie en ik blijf Nieuw-Zeeland een super land vinden om te wonen. Wanneer je op straat loopt of op een bankje zit, mensen komen altijd naar je toe om een praatje te maken. Ook zijn de mensen hier erg flexibel, wat natuurlijk z'n voordelen en nadelen heeft. Ik vind het prettig dat niet alles zo gepland hoeft te worden en dat je gewoon langs kunt komen of gewoon je plannen kunt wijzigen op elk moment van de dag. Natuurlijk is dit soms ook best vervelend, hier liep ik vooral in het begin van mijn verblijf hier tegenaan. Ik wist op dat soort momenten niet hoe ik elke keer moest switchen, nu is het okay. Het blijft wat lastig, maar het houdt het leven hier enorm avontuurlijk :)

Nu ik hier een tijdje woon, zie ik ook de schaduwkanten van Nieuw-Zeeland. Het land heeft één van de hoogste huiselijk geweld en zelfmoord percentages van de wereld. Daarnaast is maatschappelijk werk hier volop in ontwikkeling, waardoor het land best achterloopt. Apart om te zien dat achter de schoonheid van dit land ook zoveel ellende schuil gaat.

Door de weken heen heb ik verschillende avonturen beleeft, van snorkelen in Goat Island tot aan het spotten van een kolonie Jan van Genten in Murawai! Met Pasen ben ik afgereisd richting de Bay of Islands waar we in de natuur hebben gekampeerd. In de nachten verscheen er telkens een super heldere sterrenhemel, woaw één van de mooiste dingen die ik tot nu toe heb gezien!
Op 25 april was het ANZAC Day, de slachtoffers van de Eerste Wereldoorlog werden toen herdacht tijdens een ceremonie die om 6.00am begon. Het is enorm schokkend dat NZ 100000 soldaten heeft gestuurd, verspreidt over Japan en Europa, waarvan er 16000 niet zijn teruggekeerd. In België heeft NZ op één dag zelf 845 soldaten verloren. Het was bijzonder deel te nemen aan deze ceremonie en een nieuw stukje geschiedenis en cultuur te ontdekken.
Op 28 april heb ik uitgebreid Koningsdag gevierd! Het was een tof feest waarop ze zelfs het liedje 'Ik heb een kip en een paard en een koe, Kampen daar wil ik naartoe' zongen in de liveband!!

Ik ben reuze blij dat er nog negen maanden in het verschieten liggen voor mij, en als het net zo zal zijn als de afgelopen drie maanden, dan mag ik vast in mijn handjes knijpen van plezier ;)

Lieve groetjes,
Sanne

  • 15 Mei 2017 - 11:55

    Linda:

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt Sanne!!! :D
    En wat een prachtige foto's!
    Have fun en lekker verder genieten!!

  • 15 Mei 2017 - 11:57

    Laura:

    Trots op je Sannie! Maar je mis wel! Dikke kus

  • 15 Mei 2017 - 20:28

    Ron:

    Hoi Sanne,

    Leuk om te lezen dat jij het goed naar jouw zin hebt en dat je geen last schijn te hebben van heimwee.
    Ook vond ik het interessant om twee zijden van de medaille die jij belicht te lezen over dat land.
    Het is goed oog te hebben voor beide kanten. Zo heeft elk land z'n goede en minder goede kanten.
    Ik wens nog veel plezier daar en met interesse wacht ik op jouw volgende blog.

    Groetjes,

    Ron.

  • 16 Mei 2017 - 23:17

    Theo En Alie:

    Bedankt voor je interessante bericht.Fijn dat je het daar zo naar je zin hebt.
    we hopen dat je nog een goede tijd tegemoet mag gaan en dat je je mag blijven verwonderen over dat wat je nog tegenkomt.
    Liefs uit Haren. De verhuizing is nu achter de rug en de omgeving rond het appartementencomplex wordt nu aangepakt.




  • 22 Mei 2017 - 10:36

    Aleike Appelo:

    die superheldere sterrenhemel...
    thanx sanne...
    with love!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Titirangi

Sanne

Actief sinds 03 Aug. 2015
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 5258

Voorgaande reizen:

13 Februari 2017 - 13 Februari 2018

Nieuw-Zeeland

10 Augustus 2015 - 23 December 2015

Denemarken

Landen bezocht: