Vi ses Danmark - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Sanne Oegema - WaarBenJij.nu Vi ses Danmark - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Sanne Oegema - WaarBenJij.nu

Vi ses Danmark

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

19 December 2015 | Denemarken, Roskilde

Hoi allemaal,

Dit wordt mijn laatste blog en ik ben erachter gekomen dat ik niet echt een trouwe blogger ben. Toch hoop ik dat ik jullie een beetje een beeld heb kunnen geven hoe mijn leven er hier uit ziet in Denemarken.

Mijn avontuur hier in Denemarken was echt heel tof. Ik heb genoten van de leuke mensen die ik hier heb ontmoet. Het zijn stuk voor stuk lieve mensen met hun eigen karakter en hun achtergrond en samen maakte dat ons tot een hele leuke klas. Onze klas kan het best beschreven worden als een leergierige klas. Graag willen we alles weten en stellen we graag de vraag ‘waarom’. Twee leraren konden hier goed mee omgaan en probeerden ons uit te dagen door kritisch te zijn op onszelf, op wat we doen en bewust handelen. Andere leraren wisten niet goed hoe ze met onze klas om moesten gaan wat vaak leidde tot gefrustreerde leraren. Qua Denemarken had ik gedacht dat het niveau erg hoog zou liggen, maar dit bleek minder waar te zijn. De eerste module zat goed in mekaar qua inhoud, balans en leraren, dit werd in de twee opvolgende modules minder. Volgens de leraren hadden ze nog nooit een klas gehad met een hoog niveau Engels, vandaar dat deze module niet uitdagend genoeg was voor de klas was de mening.

Zelf heb ik een grotere woordenschat ontwikkeld en heb ik minder moeite dan voorheen om in het Engels te communiceren, haha de uitspraak blijft een uitdaging voor mij! Ook heb ik veel geleerd over hoe andere landen gewend zijn zich te gedragen in de klas en dit uitte zich vaak ook in de samenwerking. Naast deze leerzame ervaring waren de field-visits één van de leukste en leerzaamste momenten voor mij geweest. Het is voor mij een eye-opener hoe vrij de Denen met de kinderen omgaan. De kinderen mogen vanalles ontdekken en worden minder beschermd (zoals echte scharen i.p.v. plastic scharen). De grote speelpleinen vol met natuur lijkt mij ook echt een speelparadijs voor de kids en dat op school of een instelling!! Ook werken de organisaties heel nauw met de gemeente en andere instellingen. Op deze manier vormt Denemarken een sterke zorgstaat. Ik vond het tof om te zien hoe goed het kan werken als de gemeente verantwoordelijk is voor de zorgtaken. Hier zou de overheid van Nederland zeker wat van kunnen leren!

Ik kan leerzame en leuke momenten blijven opnoemen, maar ik heb ook een nieuwe taal geleerd en dit opgeschroefd naar A1! Det var svær, men jeg kan godt lide at taler Dansk. Jeg synes Danmark er en smuk land og jeg kan godt lide at bor i Trekroner. Jeg kommer til at savne mine søde venner og jeg kommer til at savne bo i Danmark. Men jeg ser frem til se min dejlig familie og min venner! Mange tak Danmark til alt, vi ses igen måske i fremtiden Danmark!

Aanstaande woensdag vlieg ik naar huis en daar kijk ik erg naar uit!

Doeg allemaal en wie weet tot snel in Nederland,
Sanne

  • 20 December 2015 - 13:45

    Annette Van Der Werf:

    Leuk! Alvast welkom thuis! Fijne kerstdagen,en een goed 2016!

  • 20 December 2015 - 21:28

    André:

    Ben blij voor je dat het een leerzame ervaring is gebleken. Voor straks een goede reis terug en de groetjes aan je familie!

  • 22 December 2015 - 09:39

    Els Tolsma:

    Lieve Sanne,

    Wat een leuk verslag!

    Wat kan jij al goed Deens zeg!

    We zien er naar uit dat je weer thuis komt!

    Liefs, pake en beppe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Roskilde

Denemarken

Minor Children at Risk - University of Sjaeland Roskilde

Recente Reisverslagen:

19 December 2015

Vi ses Danmark

31 Oktober 2015

Over de helft.

14 September 2015

Mijn impressie na 35 dagen Denemarken

04 September 2015

Het normale leven

22 Augustus 2015

School!!
Sanne

Actief sinds 03 Aug. 2015
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 5304

Voorgaande reizen:

13 Februari 2017 - 13 Februari 2018

Nieuw-Zeeland

10 Augustus 2015 - 23 December 2015

Denemarken

Landen bezocht: