Nieuw-Zeeland is SUPER! - Reisverslag uit Titirangi, Nieuw Zeeland van Sanne Oegema - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland is SUPER! - Reisverslag uit Titirangi, Nieuw Zeeland van Sanne Oegema - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland is SUPER!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

06 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Titirangi

Hoi allemaal,

Nu ik mijn derde week in Nieuw-Zeeland ga beleven, kan ik al zeggen dat Nieuw-Zeeland een SUPER MOOI land is! Woaw elke dag word ik wakker in dit mooie land, woon ik bij een fijn gezin en mag ik genieten van de mooie natuur en de leuke mensen die ik ontmoet :) Kortom, ik heb het hier reuze naar mijn zin.

Doordeweeks zien mijn dagen er als volgt uit. Op maandag en donderdag zorg ik de hele dag voor mijn au pair kindje. We doen veel spelletjes, gaan naar de dierentuin (wat super tof is, allemaal nieuwe diersoorten voor mij om te ontdekken), play dates, speeltuinen, boodschappen, etc. Op dinsdag en woensdag gaat hij naar de peuterspeelzaal, waardoor ik zelf ook wat tijd heb om iets te ondernemen of rustig aan te doen. Ik heb nu bijvoorbeeld een biebpas, en ik ben deze week van plan een zwembad te vinden :)
In de avonden spreek ik af met andere au pairs voor een koffie groep of kijk ik leuk film met mijn gastgezin. Ook heb ik een culturele maori avond gehad, leuk een poi bal geknutseld die wordt gebruikt voor een traditionele dans. Ook liedjes gezongen:

Te aroha, te whakapono, me te rangimarie, tatou tatou e (liefde, hoop, en vrede, voor iedereen)

E toru ngã mea (there are three things), ngã mea nunui ( very important things), e kī ana te paipera (as stated in the Bible), te manako whakapono (hope, faith) me te mea nui (and the greatest thing), ko te aroha (is love).

Inmiddels heb ik ook twee mooie weekenden achter de rug.

Weekend (25-26 februari): Samen met twee andere Nederlandse au pairs zijn we naar Waiheke eiland gegaan. Eerst met de ferry een mooie boottocht langs allemaal kleine eilandjes en uitzicht op de skyline van Auckland. Met de bus zijn we naar verschillende mooie stranden geweest, waarvan ik de mooiste Palm beach vond. Een strand met uitzicht op mooie rotsen verspreidt in de zee. Ook heb en we heerlijke wijn geproefd bij de Te motu vineyard. Een rode wijn genaamd 'Syrah' :) We sloten d dag af met fish&chips op het strand! Op zondag ben ik eerst naar de kerk geweest en later met twee andere au pairs via de harbour bridge naar red beach geweest. Een heerlijk ontspannen dag.

Weekend (4-5 maart): Samen met twee Nederlandse au pairs en een Duitse au pair zijn we afgereisd naar Coromandel. Het was een hele mooie rit met afwisseld landschap. Soms best een vlak landschap met koeien en boerderijen en dan weer heuvels met wijnraken of schapen. The cathedrale clove was enorm mooi! Lekker aan het strand gelegen en gezwommen in de zee. Later naar de camping gegaan en bij de hot water beach gekeken. Heel bijzonder! Ongeveer drie kilometer onder de grond is een vulkaan actief, waardoor er warm water naar boven komt. Het water op het strand zelf is rond de 60 celsius. Super warm dus! De volgende ochtend zelf in een hot tub gezeten, pff super warm! Wel lekker om dan snel naar de zee te kunnen rennen om koud water te halen of in de zee te gaan zwemmen. De rest van de dag hebben getourd door de regio en mooie kliffen en stranden gespot. Een heel mooi weekend gehad!

Tot zover mijn update!

Liefs,
Sanne

  • 06 Maart 2017 - 11:42

    Els Tolsma:

    Lieve Sanne,

    Leuk om je verslag te lezen!
    Het is daar wel prachtig, geen wonder dat je zo geniet!
    Je hebt best veel vrije tijd en leuk dat je al veel vriendinnen hebt!
    Het is daar goed toeven en ook fijn dat je zo'n leuk gezin hebt.

    We zien weer uit naar het volgende verslag.
    Leuk ook, dat je steeds een app stuurt.

    Liefs en een dikke knuffel van pake en beppe.

  • 06 Maart 2017 - 13:20

    Marja :

    Ik ben super blij voor jou dat je het naar jou zin hebt en geweldige foto's ik kijk uit naar jou volgende verslag groetjes uit Nederland

  • 06 Maart 2017 - 17:54

    Aleike Appelo:

    Schitterend sanne dat je zo mag en kunt genieten!
    Zo fijn om dit allemaal van je te mogen horen en zien!
    Aroha voor jou van mij!

  • 06 Maart 2017 - 19:24

    Evelien:

    Leuk verslag fijn dat je het naar je zin hebt geniet van het land de mensen en fijne weekenden met je vrienden.

  • 08 Maart 2017 - 22:15

    Tineke:

    Leuk dat je naar je zin hebt lekker Door gaan met genieten
    En ik wacht wel weer op de volgende verslag
    Vind het leuk om te lezen succes
    Groetjes Tineke

  • 10 Maart 2017 - 17:36

    Tsjikke:

    Lieve Sanne wat een genieten is het daar en zoveel moois om te zien.
    Altijd mooi weer ,om jaloers op te worden dan wij met alle regen!!!!!

  • 19 Maart 2017 - 15:50

    Aliei Hoekstra:

    Lieve








    lieve sanne. wat ben je ver van huis en wat heb je al mooie dingen meegemaakt. Bijzonder toch dat je het zo goed hebt getroffen. Wij zijn God dankbaar dat Hij dit voor je doet. Onze jongens vinden het maar tof dat je zo,n wereldreizigster bent geworden. Theo en ik zitten nu heerlijk in ons nieuwe appartementje uit te rusten. Ook wij zijn bijzonder geholpen. Wij wensen je nog heel veel mooie dagen toe om te genieten van al het moois en goeds. Ik zei al tegen beppe els, als ze er maar niet blijft. Ontvang de hartelijke groeten en Gods zegen van
    theo en Alie Hoekstra.











Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Titirangi

Sanne

Actief sinds 03 Aug. 2015
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 5300

Voorgaande reizen:

13 Februari 2017 - 13 Februari 2018

Nieuw-Zeeland

10 Augustus 2015 - 23 December 2015

Denemarken

Landen bezocht: